Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Peace & Love kommunicerar med hjälp av Paloma och nyhetsbrev

Det är enkelt för en nybörjare att sätta sig in i systemet och att redigera brevet så att det blir snyggt.

Peace & Love är för närvarande Sveriges största festival, med skådeplats i Borlänge. Sedan några år tillbaka har de även en rad arrangemang utomlands. Festivalen har haft en explosionsartad utveckling de senaste åren.

Från att inledningsvis ha haft cirka 3 000 besökare hade festivalen år 2011 en försäljning på över 50 000 biljetter. Peace & Love använder Palomas nyhetsbrevsverktyg för att kommunicera med intresserade fans och blivande festivalbesökare.

Jenny Sjödin Geraae arbetar som informatör och community managerför Peace & Love och har som uppgift att hantera festivalens sociala medier som Facebook och Twitter. Dessutom är det hon som är redaktör av nyhetsbrevet via Palomas nyhetsbrevsverktyg.

– Jag använder Paloma för att informera alla intresserade om nya bandsläpp eller andra bokningar som vi vill upplysa våra fans om. Vi har använt Paloma sedan några år tillbaka och vi är extra glada över att det är ett Dalaföretag vi anlitar, säger Jenny.

Under våren är det många nya händelser som måste kommuniceras till alla festivalfans. Nyhetsbrevet är en av de kanaler som festivalen använder. E-postadresserna får de in genom att man kan anmäla sig på hemsidan. Till dags dato finns det över 7 000 prenumeranter av nyhetsbrevet och siffran växer stadigt.

– Det är ett mycket bra verktyg för att nå ut till alla som vill hålla sig uppdaterade. Det jag framförallt gillar är att det är så användarvänligt. Det är enkelt för en nybörjare att sätta sig in i systemet och att redigera brevet så att det blir snyggt, säger Jenny.

Under våren skickar Peace & Love ut cirka två brev i veckan i takt med att nya bokningar kommer in.

– Jag får de texter och de bilder jag behöver från respektive artist för att publicera nyheterna och sedan redigerar jag texterna och lägger in i brevet. Oftast är det cirka tre artister åt gången vi presenterar, men när det gäller stora bokningar, som Rihanna som vi bokade i våras, så ägnar vi ett helt nyhetsbrev bara åt den nyheten, säger Jenny.

Som kommunikationsverktyg tycker Jenny att Postman funkar utmärkt även i flera sammanhang. Festivalen har även ett internt nyhetsbrev för att informera alla i festivalorganisationen och dess funktionärer om vad som händer. Hon är även nöjd med den service de får.

– Vi har aldrig några tekniska problem med våra utskick. När vi behöver hjälp med något så är Paloma mycket serviceminded och ger oss jättebra hjälp inom en halvtimma. Vi är överhuvudtaget mycket nöjda med Postmans nyhetsbrevsverktyg, säger Jenny Sjödin Geraae.

Läs mer om vårt verktyg för nyhetsbrev

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.