Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Oppigårds Bryggeri

Det är ett bra sätt att ge gensvar till de kunder som sökt upp oss och visat sitt intresse.

Oppigårds Bryggeri utanför Hedemora har trots sin ringa storlek många kunder som intresserar sig för vad som händer på bryggeriet. Och visst händer det saker. Nya ölsorter och nya sätt att förbättra produktionen tillkommer hela tiden. Alla intresserade kunder får snabbt och enkelt information om nyheterna via Palomasverktyg för nyhetsbrev.

Oppigårds Bryggeri ligger i Ingvallsbenning utanför Vikmanshyttan, Hedemora. Det är ett litet, men numera stadigt etablerat företag som hela tiden utvecklas. Öl från Oppigårds säljs över hela Sverige och blir alltmer populärt.

– Vi jobbar ständigt för förbättrad kvalitet, arbetsmiljö och för säkrare produktion och leverans till kunderna. Vi tycker att det är viktigt att vi är ärliga och öppna med allt vad vi gör, berättar Erika Olsson som är marknadschef på Oppigårds.

Det är hela tiden nya saker på gång på bryggeriet. Man har gått från att brygga 8 000 liter öl år 2004 till att numera kunna brygga 950 000 liter på ett år. Palomas verktyg för nyhetsbrev är perfekt för att hålla kunderna uppdaterade när något uppdateras.

”När saker blir bra vill vi berätta det”

– Vi skickar ut nyhetsbrev när det händer något nytt på bryggeriet. Till exempel om det har kommit någon ny ölsort, om vi har investerat i något nytt för bryggeriet eller om vi kanske kommer att delta på någon kommande mässa, säger Erika Olsson.

Oppigårds Bryggeri jobbar mycket för en hållbar produktion. De återvinner så mycket som går. Till exempel används jästresterna som blir över i foder till grisar i Arkhyttan. På så vis går mindre till spillo och närliggande småföretag kan hjälpa varandra.

– När det blir så bra så vill vi berätta det och då fungerar nyhetsbrevet bra. Det känns som ett bra verktyg för det vi vill berätta. Och det är ett bra sätt att ge gensvar till de kunder som sökt upp oss och visat sitt intresse, förklarar Erika Olsson.

Oppigårds skickar ut nyhetsbreven med jämna mellanrum och har fått ett väldigt bra mottagande.

– Vi skickar dem ungefär varannan månad, men bara om vi har något nytt att berätta. Vi skickar inga nyhetsbrev bara för att det är ny månad, utan för att informera våra kunder om att det händer nya saker.

Enkelt men ändå proffsigt

Mätningarna i nyhetsbrevsverktyget visar att hela 60 procent av Oppigårds mottagare öppnar breven och tar del av informationen. Det är ett mycket bra resultat. Men så vet företaget också att de som anmält sig för nyhetsbrev har ett stort intresse för bryggeriet och dess utveckling.

– Många är intresserade. När vi träffar kunder får vi ofta frågor och många anmäler sig för att de vill hålla koll och få veta vad som händer. Det är jätteroligt, säger Erika Olsson.

På Oppigårds uppskattar man enkelheten med Postmans funktioner. Det som annars skulle kräva mycket tid går snabbt och smidigt, utan att man tappar i professionalitet och design.

– Det är enkelt att jobba med även om man inte är expert själv, säger Erika Olsson.

Hon tycker att verktyget både är lättjobbat och snyggt. Man får ut det man vill och det ser proffsigt ut. Erika nämner också Palomas goda service.

– Palomas personal är alltid tillmötesgående och servicemässig. Det har fungerat väldigt bra. Än så länge har vi inte haft något behov av att använda de andra verktygen, men man vet aldrig vad som dyker upp i framtiden, säger Erika Olsson.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.