Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Digitala nyhetsbrevet stärker vår relation med kunderna

Det händer grejer hos Paloma. De är i ständig utveckling och de står inte still. Sedan är deras support av mycket hög klass.

”Genom åren har vi provat det mesta som går att prova inom marknadsföring. Vi har haf tv-, radio- och tidningsreklam, affischer på bussar och i tunnelbanan, virala kampanjer samt direktreklam. I dag har vi koncentrerat oss på de kanaler som vi vet fungerar bäst. Digitala nyhetsbrev är en av de kanaler som vi vet ger resultat”.

Det säger Markus Eriksson som är press/informationsansvarig på Northmill AB. Northmill var en av de första aktörerna i sin bransch i Sverige och de har vuxit snabbt. Genom att vårda sitt varumärke väl har de i dag cirka 90 000 kunder. Med storlek följer ansvar och genom medlemskap i branschföreningen SKEF garanterar Northmill att alla etiska regler följs.

Nyhetsbrevet bygger förtroende

Northmill använder Palomas verktyg för nyhetsbrev, Postman, och skickar månadsvis ut information till alla sina kunder.

– Vi använder inte nyhetsbrevet som ett sätt att öka försäljningen i första hand. Vi ser det som ett sätt att vårda våra befintliga kunder och stärka förtroendet. Vi är därför måna om att alltid ge någon form av mervärde för läsaren i nyhetsbrevet, säger Markus Eriksson.

Northmill AB satsar mycket resurser på att skriva relevant innehåll som kan komma till nytta för prenumeranterna.

– Vi berättar till exempel om privatekonomi i allmänhet och ger tips på hur man ska göra för att spara sina pengar. Vi har även placeringstips och artiklar om säkerhet på internet. Allt detta uppskattas mycket av mottagarna och vi får bra feedback från dem.

Allt som skrivs görs av Northmills egen marknadsavdelning. Det blir som en egen redaktion där man bollar idéer om vad man ska skriva till nästa nummer.

– Vår senaste text var en guide om hur man ska undvika identitetsskapning på nätet. I dag är detta ett av de vanligaste brotten och många är tacksamma för att få relevant information om detta, säger Markus Eriksson.

Flera fördelar med Postman verktyg

Företaget valde verktyget Postman i stället för ett av de många gratisalternativen av flera anledningar.

– Jag tycker att Palomas nyhetsbrevsverktyg utmärker sig på flera sätt. Det är lätt att förstå och lära sig arbeta med verktyget. Det tar kort tid att snickra ihop ett nyhetsbrev, säger Markus.

Han upplever att Paloma är aktiva och att företaget har ett starkt driv att utvecklas.

– Det händer grejer hos Paloma. De är i ständig utveckling och de står inte still. Sedan är deras support av mycket hög klass. Vi har inte behövt använda support så ofta, men när det har varit dags så har vi fått mycket bra hjälp av kundtjänsten.

Om Northmill:

Northmills affärsidé är att genom effektiva och flexibla lösningar kunna erbjuda finansiella och administrativa tjänster såsom fakturaköp, factoring, inkasso, faktura- och påminnelseservice för att kunna förbättra sina kunders kassaflöde, minska deras administrativa börda och därmed öka deras lönsamhet. 

Företaget är också med sina två varumärken Easycredit och Credigo marknadsledande inom små och korta lån – så kallade smslån och snabblån.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.