Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Paloma hjälper oss att effektivisera organisationen

En av de största fördelarna med Paloma är att man lätt kan kombinera e-postutskick, kundundersökningar och eventverktyg i samma system.

Mora IK är en ishockeyförening som bedriver både ungdomsverksamhet och A-lag. Klubben är stolt över sina gamla anor. Den bildades redan 1935 är därmed Sveriges äldsta ishockeyförening på landsorten.

Klubben är mycket aktivt i arbetet med att både bevara deras rika idrottstradition men även att sikta framåt och stärka organisationen. Nätverksbygge är ett prioriterat arbete och klubbens ambition är att stärka varumärket för att på så sätt skapa bättre samverkan med näringslivet. På senare år har Mora IK därför valt att arbeta mer ”företagslikt”. I sitt kommunikationsarbete Mora IK valt att arbeta med Palomas verktyg för nyhetsbrev och undersökningar.

– Att använda Paloma är ett sätt för oss att effektivisera organisationen. Vi har redan välsorterade register och kunddatabaser och då passar Palomas verktyg för nyhetsbrev och undersökningar perfekt, säger Martin Wattberg som är marknadsansvarig för Mora IK.

Via Palomas verktyg Postman gör Mora IK alla externa informationsutskick till medlemmar och andra intressenter. Dessutom skickar de även ut pressmeddelanden via systemet. Uppskattningsvis är det cirka 40 personer som arbetar heltid inom Mora IK. Även internt finns det ett stort behov av smidiga kommunikationsvägar.

– Paloma är ett snyggt och enkelt verktyg att jobba med och det är lätt att bygga det med sin egen grafiska profil. Det ger ett mycket proffsigare intryck att skicka e-post genom detta än om man själv skulle snickra ihop ett mejl, säger Martin.

Mora IK har många i sin medlemslista och nästa år siktar de på runt 3 000 medlemmar. Martin Wattberg ska försöka få så många som möjligt att uppge sin mejladress så att man smidigt kan sköta mejlkorrespondensen. Dessutom vill de ha möjligheten att kunna göra undersökningar via verktyget Kurios.

– Via Kurios kan vi göra marknadsundersökningar gentemot våra partners på ett mycket smidigt sätt och vi har redan hunnit med att göra en undersökning om kundnöjdhet. Där fick vi värdefull information om hur vi upplevdes på en lång rad områden som bemötande, informationsflöde, matservering och annat, berätta Martin Wattberg.

En av de största fördelarna med Paloma tycker Martin är att man lätt kan kombinera e-postutskick, kundundersökningar och eventverktyg i samma system. Det överskådliga systemet med olika funktioner och statistikberäkning är också något som underlättar.

– Vi ser hur många som har öppnat och vad de helst läser. På så sätt kan vi lättare rikta kommunikationen och förbättra oss inför nästkommande utskick. Att ha alla funktioner för kundkommunikation i ett och samma system är oerhört effektivt, säger Martin Wattberg.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.