Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Postman gör kommunikationen smidig för Marknadsföreningen i Stockholm

Det är lätt att målgruppsanpassa och nischa sina utskick med Postman. Det är också ett ekonomiskt sätt att sprida sitt budskap på. Dessutom upplever vi att den support vi får från Palomas personal är mycket bra, säger Francesca O’Brien Apelgren, VD för Marknadsföreningen i Stockholm.

Marknadsföreningen i Stockholm är en medlemsorganisation för företag och organisationer som arbetar med, eller är intresserade av marknadskommunikation inom samtliga discipliner. Föreningen erbjuder nätverk, mentorskap och kurser till sina medlemmar. De använder Postman som verktyg för nyhetsbrev och kommunikation och Magnet som ett kompletterande verktyg för eventhantering.

Marknadsföreningen är speciellt nöjda med den bredd som Postman erbjuder med de olika funktionerna.

– Vi har en bra rutin för nyhetsbrev och utskick av inbjudningar till våra seminarier hos oss, vilket är A och O för att lyckas. Vi har ett fast format där vi inleder med en ledarartikel. Sedan brukar vi presentera kommande event, kurser eller evenemang. Vi har många nätverksledare och mentorer som behöver nå ut med sin information till medlemmarna. Dessutom finns här möjligheter att annonsera ut lediga tjänster. Eftersom våra behov är många och breda är Postman en perfekt lösning för oss.

Hög öppningsfrekvens på nyhetsbrev

Marknadsföreningens skickar ut nyhetsbrev och inbjudningar så ofta som en gång i veckan till alla medlemmar och andra som är intresserade. Det blir sammanlagt 3 500 mottagare.

– Trots att vi skickar ut våra nyheter relativt ofta och till så många, märker vi att våra mottagare verkligen öppnar och läser vad vi skickar ut. Vi har en hög öppningsfrekvens vilket vi lätt kan se i Postman. Det beror på att vi är måna om att innehållet ska vara målgruppsanpassat, berättar Francesca.

Magnet förenklar administrationen

 – Det bästa med Palomas eventverktyg Magnet är enkelheten och det tydliga gränssnittet. Funktionen för att exportera deltagarlistor fungerar också mycket bra. Att avbokningar syns på egen flik i Excel är något jag verkligen uppskattar, säger Francesca O’Brien Apelgren, VD för Marknadsföreningen i Stockholm

Andra fördelar ser hon i smidigheten i hanteringen av Magnet och supportens tillgänglighet. Administrationen av event har underlättats avsevärt.

– Magnet är smidigt och enkelt att hantera. Att våra medlemmar kan anmäla, eller avanmäla sig till event gör att vi på ett smidigt sätt kan administrera våra deltagarlistor. Det är dessutom lätt att målgruppsanpassa och nischa utskicken. Det är ett ekonomiskt sätt att sprida våra budskap på. Dessutom upplever vi att supporten man får från Palomas personal är mycket bra. Jag ser bara fördelar.

 

 

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.