Vad tycker våra kunder?

Läs och inspireras. Vi hjälper dig till framgång.

Inga begränsningar med Postman

Jag ser inga begränsningar med Postmans nyhetsbrevsverktyg, bara möjligheter.

Dalatrafik Bussgods har nyligen upptäckt fördelarna med Postmans verktyg för digitala nyhetsbrev och använder det flitigt i sin kommunikation med både kunder och samarbetspartners.

– När tanken på digitala nyhetsbrev först kom upp så var vi lite skeptiska. Vi tänkte att folk lätt klickar bort dem eller struntar i att läsa dem. Vi ville testa och se om det funkade, säger Dalatrafik Bussgods regionchef Kia Åhl.

Dalatrafik bussgods är ett helägt dotterbolag till Dalatrafik med 5-600 företagskunder. Att kommunicera med dem via telefon eller personliga kontakter skulle ta oerhörda resurser. Nyhetsbrev via e-post visade sig underlätta företagets kontakter väsentligt.

Både textinnehåll och grafik står Dalatrafik Bussgods själva för. Det kan gälla nyheter på marknaden, att man berättar om nya bussförbindelser eller kampanjer av olika slag.

– Vi tyckte från början att Postmans nyhetsbrevsverktyg var enkelt att jobba med själv. Vi blev positivt överraskade att man själv kunde få till en snygg grafik utifrån vår grafiska profil, säger Kia Åhl.

Kia Åhl tycker att de största fördelarna med digitala nyhetsbrev är att kunderna själva väljer att ta till sig informationen. De som har valt att prenumerera på informationen vill också läsa den. I statistikverktygen kan de också se att många öppnar och läser.

– Det är jätteintressant att se vad de läser. Vi ser på detta sätt om vi är på rätt väg eller om vi måste tänka om i våra budskap. Då är det lätt att korrigera det till nästa utskick. Det är ytterst få som väljer att avregistrera sig, vilket också är positivt, säger Kia Åhl.

Ytterligare en fördel som Kia Åhl ser är möjligheten att segmentera utskicken lokalt och i olika kategorier. Dalatrafik Bussgods har ibland valt att skicka ut inbjudningar till en viss kundkategori inom ett visst område till exempel.

Dalatrafik Bussgods funderar nu på att utöka användningsområdet till att även omfatta den interna kommunikationen. Det finns behov av att lätt kunna kommunicera med våra ombud/utlämningsställen, men även andra intressenter som företaget arbetar med.

– Jag ser inga begränsningar med Postmans nyhetsbrevsverktyg, bara möjligheter, avslutar Kia Åhl.

Fler referenser

Läs hur fler kunder jobbar med våra verktyg!

Skapa ditt gratiskonto!

Alla funktioner ingår:
• 500 fria mailutskick per månad
• 100 personer kan svara på din enkät
• Bjud in 300 eventdeltagare
Full e-mejl support. Allt detta gratis!

Lär dig mer, vi hjälper dig på traven

Du får våra kostnadsfria handböcker när du skapar ett gratis konto hos oss, sprängfyllda med kunskap. Få ett försprång och bli ännu bättre marknadsförare

Du är snart igång!

Vi kommer att skicka ett aktiveringsmail till din e-postadress Klicka på länken i brevet för att aktivera kontot..

Aktivering av nya konton sker under kontorstid. Skulle du inte få något mail, kontakta oss på support@paloma.se

Det ska vara lätt att vara kund hos Paloma

Inga startavgifter, ingen bindningstid,
fria webinar och fri support.