1. Skicka speciellt riktade budskap till dem som har påbörjat ett köp, men som av någon anledning har avbrutit det. Ett exempel kan vara att skicka ut ett specialerbjudande på just den produkt som besökaren avbröt köpet av. Till exempel "Just nu har vi rabatt på produkten XX om du handlar före (datum)"

2. Skicka automatiskt en serie med brev till den som laddat ner en katalog från er hemsida. Serien skulle kunna se ut så här:
a. Tack för att du laddat ner vår katalog. Vill du ha mer hjälp kan du alltid kontakta: xx
b. Här kommer lite skötseltips för våra produkter och vi delar också med oss av vår kunskap kring xx.
c. Hoppas du tycker att våra produkter verkar bra i katalogen. Nu har vi ett riktigt bra erbjudande till dig. Nämligen produkten xx till priset xx.

3. Bokningsbekräftelse på anmälan till event. Någon dag före eventet skickar man vägbeskrivning och andra bra saker att komma ihåg. Kanske en väderprognos. Samma dag som eventet skickar man en påminnelse.

4. Sänd en enkät automatiskt till dem som kommit till ditt event, där du får en utvärdering och kan se vad som ska korrigeras till nästa gång.

5. Ett automatiskt "grattis på födelsedagen".

6. Vilken vecka man är i graviditeten och vad som händer då (och tips på vad man behöver köpa).

7. Ett tack för att man kontaktat er.

Kontakta vår support om du vill ha hjälp och en introduktion av hur du använder triggermejl: 0225-410 22, i vårt verktyg för nyhetsbrev