House of Lola: 

”Postman hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”

House of Lola startades för nio år sedan av Lottis Sparrman och Anna Eklund. Företaget designar kläder för medvetna vuxna tjejer och barn. Kläderna säljs via webbshop och 230 säljare runt om i Sverige och Finland.

En allt mer digitaliserad värld

På House of Lolas marknads- och försäljningsavdelning bubblar det ständigt av nya idéer, och fokus på vikten av att hänga med i kundernas köpresebeteenden i en allt mer digitaliserad värld.

”I min roll ingår det att hålla koll på de senaste trenderna inom områden såsom kommunikation, teknik och köpbeteenden. Det gäller att förstå kunderna och att träffa ”rätt” målgrupp”, berättar Anna Segerholm, försäljnings- och marknadsansvarig på House of Lola.

Postmans statistikfunktioner hjälper oss att träffa rätt

Med hjälp av statistikfunktionerna i Postman kan House of Lola anpassa sin e-postmarknadsföring för att träffa så rätt som möjligt, och sedan årsskiftet arbetar samtliga av House of Lolas över tvåhundra säljare med sina kunder via Postmans verktyg för nyhetsbrev. De använder sig av Postmans väl utbyggda funktion för redaktörskonton och underkonton.

”Våra 230 säljare kan med hjälp av verktyget göra fantastiska utskick till sin egen kundkrets. Det har förbättrat och utvecklat deras kommunikationssätt”, säger Anna Segerholm.

Frekvensen på hur ofta utskicken går ut beror framför allt på företagets försäljningsaktiviteter. Det kan vara alltifrån var tionde dag till flera på en vecka. Postman underlättar hanteringen. 

”Våra säljare skapar enkelt utskick till sina kunder som är enhetliga och proffsiga, vilket skapar en mer säljande kommunikation. De kan också sortera ut vilka typer av brev som ska ut till vilka typer av kunder. Det ger en mer personlig, specifik och riktad kommunikation”, fortsätter Anna Segerholm.

Enkelheten och flexibiliteten

House of Lola uppskattar också enkelheten och flexibiliteten i verktyget, och att det ger en god plattform att nå ut till kunder på. Även samarbetet med Paloma och Postman i stort uppskattas.

”Verktyget ger oss stora möjligheter att konvertera till köp. Paloma har även hjälpt oss med att genomföra webbutbildningar, vilka har varit mycket uppskattade. Vi har ett stort förtroende för Paloma, och ett gott samarbete med de personer som jobbar mot kund. Vi har alltid fått den hjälp och det stöd vi behöver”, avslutar Anna Segerholm.

Nyfiken på House of Lola? Klicka här


"”Postman hjälper oss att ”träffa” rätt målgrupp!”"


Anna Segerholm,

Försäljnings- och marknadsansvarig